Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Η αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί


Πριν τριάντα δύο (32) ολόκληρα χρόνια με τον Ν. 1304/82 καταργήθηκε ο θεσμός του Επιθεωρητή στην ελληνική εκπαίδευση. Ωστόσο δεν καταργήθηκε μόνο ο Επιθεωρητής, υπό την έννοια ενός θεσμικού ρόλου, αλλά σταμάτησε συλλήβδην και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 

Ο Σχολικός Σύμβουλος που με τον ίδιο αυτό νόμο αντικατέστησε τον Επιθεωρητή δεν αξιολόγησε ποτέ κανέναν, μολονότι η αξιολόγηση περιλαμβανόταν στα καθήκοντά του. Έκτοτε, κάθε λίγο και λιγάκι, ψηφίζονταν νόμοι, εκδίδονταν υπουργικές εγκύκλιοι και προεδρικά διατάγματα που ρύθμιζαν θέματα για την αξιολόγηση, και από τα οποία – είναι απίστευτο - δεν εφαρμόστηκε ποτέ κανένα! Βεβαίως, η εφαρμογή των νόμων του κράτους δεν θα ματαιωνόταν διαρκώς, αν από την άλλη μεριά δεν υπήρχαν δειλοί και πολιτικάντηδες υπουργοί Παιδείας....

...η συνέχεια στo Amfissapress



Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Ο διάλογος και η κριτική για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο


Στον συλλογικό αυτό τόμο - ο οποίος κυκλοφορήθηκε από τις Εκδόσεις "ΑΡΜΟΣ" -  αποτυπώνονται οι βασικοί άξονες του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου, οι κύριες όψεις του διαλόγου και των αντιδράσεων που προκάλεσε η συγγραφή του, η συζήτηση και η ανοικτή διαβούλευση στο πλαίσιο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι θέσεις των Θεολογικών Σχολών για το μάθημα των Θρησκευτικών, καθώς και ο γενικότερος διάλογος για τη φυσιογνωμία και τα προβλήματα της θρησκευτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Τα κείμενα που δημοσιεύονται ανήκουν σε όλες τις πλευρές αλλά εμφανίζουν ως κοινό χαρακτηριστικό τη νηφαλιότητα και τη συνειδητή προσπάθεια συμβολής και σύνθεσης. Πρόσωπα και φορείς εκφράζουν τις θέσεις τους για τα Θρησκευτικά στο σύγχρονο σχολείο, ανοίγοντας έναν γόνιμο και δημιουργικό διάλογο, οι ποικίλες πτυχές του οποίου καταγράφουν την ζωντανή πορεία που ακολουθεί το αίτημα της ανανέωσης του μαθήματος των Θρησκευτικών στην ελληνική εκπαίδευση.

Η πρόταση του νέου αυτού Προγράμματος Σπουδών Διαδικασίας, παρουσιάζει ένα μάθημα ανοικτό και πλουραλιστικό που λαμβάνει υπόψη τις απαιτήσεις των καιρών και τις μορφωτικές ανάγκες των σύγχρονων μαθητών, διατηρεί τον θεολογικό, γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα που είχε ως τώρα, έχει "κέντρο" και "αφετηρία" την παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και εμπλουτίζεται με περισσότερα στοιχεία για τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και τις άλλες θρησκείες. Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών απευθύνεται σε κάθε μαθητή και μαθήτρια και μπορεί να διδαχθεί σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την θρησκευτική τους δέσμευση και ιδιοπροσωπία. 

Tα περιεχόμενα του βιβλίου (στα οποία περιλαμβάνεται και παρέμβαση - εισήγηση του θεολόγου καθηγητή του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Γαλαξιδίου Χάρη Ανδρεόπουλου): 

Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Το Εγκόλπιο της ορθής γραφής


«Το Εγκόλπιο της Ορθής Γραφής» του Δ. Ν. Μαρωνίτη
Ενα κείμενο του (ομοτίμου καθηγητού (του ΑΠΘ) Δημήτρη. Ν. Μαρωνίτη,

Το Εγκόλπιο της ορθής γραφής,

που δημοσιεύθηκε δημοσιεύτηκε στον "Ταχυδρόμο" το 1998.

* Για το διαβάσετε πατήστε ΕΔΩ



Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Υπ. Παιδείας: Πως θα γίνει η γραπτή εξέταση στα Θρησκευτικά της Α΄ Λυκείου

Με την με αριθμ. πρωτ. 30631/Γ2/04-03-2014 απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων της Α΄ Λυκείου και συγκεκριμένα ποια θέματα θα ορίζονται από τον διδάσκοντα και ποια από την Τράπεζα Θεμάτων. Συγκεκριμένα για τα Θρησκευτικά ορίζονται τα εξής:

Θρησκευτικά

Η γραπτή προαγωγική εξέταση στα «Θρησκευτικά» περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διαφόρων τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους. Κάθε ένα από τα δύο θέματα περιέχει ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες (5×5=25).
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δεκατρείς (13) μονάδες και η δεύτερη με δώδεκα (12) μονάδες.
β) Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα με αντίστοιχες ερωτήσεις ευρύτερης ανάπτυξης, με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών που απέκτησαν οι μαθητές.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει μία (1) ερώτηση και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει επίσης μία (1) ερώτηση και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
Τα θέματα ορίζονται κατά 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων και κατά 50% από τον διδάσκοντα. Συγκεκριμένα: το πρώτο θέμα από την πρώτη ομάδα και το πρώτο θέμα από τη δεύτερη ομάδα ορίζονται από την τράπεζα θεμάτων. Το δεύτερο θέμα από την πρώτη ομάδα και το δεύτερο θέμα από τη δεύτερη ομάδα ορίζονται από τον εκπαιδευτικό της τάξης.